Πλαίσιο εκπαιδευτικών προδιαγραφών προγραμμάτων

Τα πλαίσια εκπαιδευτικών προδιαγραφών προγραμμάτων είναι ο ενδιάμεσος «κόμβος» για την εξασφάλιση της λειτουργικής διασύνδεσης των επαγγελματικών περιγραμμάτων με το περιεχόμενο και τις προδιαγραφές ποιότητας των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Η διασύνδεση ανάμεσα στο Ε.Π. και στο Πρόγραμμα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης/Κατάρτισης, λαμβάνοντας υπόψη και το εκπαιδευτικό πλαίσιο υλοποίησης, δεν είναι γραμμική και μονοσήμαντη. Αυτή η διαδικασία μετάβασης από το περίγραμμα στο πρόγραμμα εξυπηρετείται, καταρχάς, από το πλαίσιο προδιαγραφών προγράμματος. Τα πλαίσια προδιαγραφών προγράμματος αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών και ωρολογίων προγραμμάτων σε όλο το φάσμα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (αρχική και συνεχιζόμενη). Ωστόσο, για τη μετατροπή ενός εργασιακού αντικειμένου σε ένα αντίστοιχο μαθησιακό αντικείμενο είναι αναγκαίο να ληφθούν υπόψη επιπλέον παράγοντες οι οποίοι θα ορίσουν και την ποιότητα του εκπαιδευτικού αποτελέσματος. Τέτοιους παράγοντες αποτελούν ο σκοπός και το πλαίσιο της εκπαιδευτικής παρέμβασης, η ομάδα στόχος, οι ώρες εκπαίδευσης/κατάρτισης, ο χαρακτήρας της πρακτικής άσκησης καθώς και η συνθετότητα των αρμοδιοτήτων/καθηκόντων του επαγγέλματος.